EvaLena hemsida

CROSSFIT FÖR ALLA

Letar du efter en träningsform som är effektiv och rolig och gör dig mer stark och uthållig i ditt vanliga liv? Välkommen till Boxen!

Många som fastnar för CrossFit gör det pg.a den härliga stämningen i Boxen. Vi tränar i små grupper för att coacherna skall kunna hjälpa till med teknik och utförande och du lär snabbt känna andra tränande och tillsammans pushar ni varandra. Vi utmanar dig på din nivå, men ser till att har riktigt roligt under tiden.

Vår kropp är designad för rörelse som att stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. Vi har gjort detta sedan urminnes tider. De är en del av människans design och ligger till grund för våra träningspass. Vi vill att du blir bättre rustad för att bära matkassar, skotta snö, springa allt du kan efter bussen eller det ditt vardagsliv kräver av dig. En lite bättre version av dig själv helt enkelt!

Variationen i övningarna är central. Passen varieras med tid och olika övningar: tunga lyft, lätta lyft, kroppsviktsövningar, många eller få antal repetitioner, löpning, rodd, hopp, m.m.

Ett pass i CrossFit kallas WOD – Workout out of Day. Passen ser olika ut dag för dag för att du ska få så mycket variation som möjligt i din träning. Du hittar dagens WOD här på hemsidan.


ALLA KAN TRÄNA CROSSFIT!

CrossFit är gjort för att kunna anpassas till alla nivåer av fysisk färdighet. Rörelserna och passen kan modifieras så att det passar dig. Våra coacher är där för din skull och hjälper dig genom varje moment för att du ska få så säker träning som möjligt. De är också där för att stötta, pusha och guida dig genom passet.

Är du nyfiken på träningsformen? Vill du komma och prova?
Vi erbjuder såklart provträning om du är intresserad av att testa träning hos oss på Endorfin. Prata med receptionen eller ring oss för mer information.

Alingsås 0322-645000
Lerum    0302-22890

Se fram emot härlig träning i någon av våra boxar!


OLIKA TYPER AV KLASSER:

WOD – Det vanliga CrossFit-passet. 60 min träning inkl. uppvärmning, kortare teknikgenomgång och träning som varierar mellan gymnastik, tyngdlyftning och konditionsträning som löpning och rodd. Passen presenteras på hemsidan en vecka i förväg under ”Dagens pass”. Passar de flesta som kan grunderna i CrossFit.

BAS WOD – Ett baspass med längre teknikdel där vi går igenom de vanligaste övningarna vi kör på WOD-passen. Passet avslutas med en kortare träningsdel som oftast följer ”Dagens pass” men är anpassad så alla kan genomföra passet utan förkunskaper. Passar dig som är ny i Boxen men även dig som vill fördjupa dig i teknik. I bokningen står det vilket teknikfokus det är: 1) Knäböj 2) Marklyft och frivändningar 3) Pressar och rigg (bl.a.pullups) 4) Snatch och OHS. Vi rekommenderar dig som är ny att börja på 1, 2 eller 3. Pass nr.4 är lite mer avancerat. På BAS-WODen får du som är ny rekommendation för kommande vecka om vilka pass du kan gå på om du vill komma igång med din träning direkt.

METCON – 60 min CrossFit-pass som fokuserar på konditionsträning. Kortare teknikdel och uppvärmning. Passar dig om är träningsvan i Boxen och har koll på basövningar, rigg och lyft. Följer inte ”Dagens pass”.

SKILL WOD – 60 min teknik där vi varierar innehållet från gång till gång. Fokus ligger på teknik och progressioner och du får tips på övningar att jobba med för att utvecklas inom fokusområdet. Vi varierar mellan gymnastik, Olympiska lyft, Styrka och övriga saker som är med inom CrossFit. Passet passar alla, bokningen visar tydligt om du behöver förkunskaper.