DavidCF ovan hemsida

OLIKA TYPER AV KLASSER:

WOD – Det vanliga CrossFit-passet. 60 min träning inkl. uppvärmning, kortare teknikgenomgång och träning som varierar mellan gymnastik, tyngdlyftning och konditionsträning som löpning och rodd. Passen presenteras på hemsidan en vecka i förväg under ”Dagens pass”. Passar de flesta som kan grunderna i CrossFit.

WOD STYRKA – 60 min där fokus ligger på styrketräning. Varje klass har ett fokusområde, som t.ex. knäböj, där vi oftast kör en tyngre basövning först i små grupper med lite längre vila mellan varje set och sedan kompletterar vi med olika övningar där fokus ligger på att öka balans mellan muskler och även jobba i olika rörelseriktningar. Klassen ligger utöver ordinarie programmering.

WOD LEVEL 2-Syftet med WOD Level 2 är att ta nästa steg inom CrossFit för de deltagare som tränar regelbundet, med fokus på en ständig utveckling och med mål att/och tävla och delta i CrossFit OPEN. Programmeringen kommer fokusera på att klara alla moment inom CrossFit OPEN. Fokus är trygghet, ständig utvecklingskurva uppåt, säker och effektiv träning.
Coacher kan rekommendera medlemmar att boka WOD Level 2, utifrån kapacitet, träningsvana och programmering. För att boka Level 2 behöver du klara av följande och även registrera dig hos CrossFit ansvarig för att kunna boka.

För vem är WOD Level 2?

  • Tränat CrossFit regelbundet mer än 1 år
  • Tränar CrossFit minst 3 gånger/vecka
  • Skadefri för ett normalt utförande
  • Skill-Levels Level 1
  • Hanterar alla grund rörelser/övningar (böj, mark, press, jerk, pull, clean)
  • Hanterar:Gymnastik – strikta pullups, toe-to-bar, handstående mot vägg, ring support Olympiska Lyft – kunskap om skillnaden mellan power/squat, olika positioner i hang